corona-voedingsadviezen breda

Voedingsadviezen Corona

  • Ondersteun het immuunsysteem door goede gezonde voeding om een zwaar beloop van de ziekte te vermijden.
  • Minimaal 250 gram groenten per dag, nog beter 400 gram per dag.
  • Zorg voor voldoende vitamine en mineralen inname.
  • 2 tot 3 stuks fruit per dag (voorzichtig met zoet fruit, ivm de fruitsuikers), zo nodig extra vitamine C en D3 suppletie.
  • Volkoren producten en bruine rijst (glutenvrije) graansoorten.
  • Varieer elke dag met magere vleessoorten en eet liefst 2x per week vette vis soorten.
  • Rood vlees met mate niet vaker dan 2x per week.
  • Zuivelproducten beperken.
  • Eet elke dag een handje (ongezouten) noten, goed voor de onverzadigde vetzuren.
  • Vermijd geraffineerde suikers, zoetstoffen (liever niet) mogen met mate gebruikt worden.
  • Drink 2 ltr per dag, water en/of groen thee, niet meer dan 4 kopjes koffie per dag.
  • Geen alcohol gebruiken.
  • Frisdranken en vruchtensappen uit pak of fles niet gebruiken (veel suikers en geen voedingswaarde).
  • Zorg voor minimaal 30 minuten beweging in de buitenlucht hiermee bouw je extra weerstand op.
  • Probeer zoveel mogelijk stress te vermijden.
Scroll naar top